Darom/juosta




Poilsis: kodėl jis reikalingas mūsų organizmui?

Kad žmogus būtų sveikas ir efektyviai dirbtų – labai svarbu tinkamas poilsis. O geriausiai pailsima kokybiškai išsimiegojus. Tik gerai pailsėjus, protas tampa skaidrus, turime pakankamai energijos ir esame gerai nusiteikę, pozityvūs.

Tinkamas poilsis

Tik ramybės būsenoje sklandžiai vyksta organizmo atsigavimo procesai: geriau įsisavinamos maisto medžiagos, organizmas neteršiamas toksinais, o fiziologija neapsunkinama streso hormonais. Daug mūsų kasdienės veiklos elementų mums trukdo teisingai ir gerai pailsėti, o svarbiausias jų – mūsų pačių pasirinkimas. Tokie dalykai kaip grožio procedūros, SPA, knygos skaitymas, muzikos klausymas, joga, meditacija ir kiti panašūs dalykai gali padėti mums pailsėti ir nemiegant.

Daug kas mano, kad įtemptos savaitės patirtą stresą ir miego valandų trūkumą gali kompensuoti poilsis Druskininkuose (SPA). Tačiau iš tiesų, norint atgaivinti nervų sistemą, miegas turi būti reguliarus, gilus ir nepertraukiamas, todėl atsigauti po sunkios savaitės galima tiesiog išsimiegant be jokių trikdžių. Žinoma, SPA nekenkia, o priešingai, atpalaiduoja ir tokiu būdu sudaro sąlygas geresniam miegui, tačiau tai nėra būtina sąlyga kokybiškam poilsiui.

Nereikia laukti atostogų, kad tinkamai pailsėtume, o dienos eigoje pakanka save stebėti. Jei manysime, kad visą dieną turime būti įsitempę, tai neduos mums naudos. Laiko planavimo pavyzdys: 25 minutės darbo, 5 minutės poilsio, jo metu galime žiūrėti į dangų, į akvariumą, į gatvę, padaryti prisitraukimų – visa tai yra poilsio formos.

Miegas

Priklausomai nuo žmogaus veiklos, dažniausiai pakanka apie 6–7 valandų nepertraukiamo miego, o miegoti turėtume eiti ne vėliau kaip 22 val. vakaro.

Žmogaus fiziologija veikia priklausomai nuo paros meto, kadangi kiekviena organizmo sistema turi savo aktyviausio produktyvumo laiką. Vakare, tarp 20–22 val., organizmas pradeda ruoštis poilsiui, smegenų veikla lėtėja. Jeigu mūsų fiziologija neišderinta, smegenų pagumburio liauka pradeda sekretuoti hormoną melatoniną – dėl jo pradedame justi mieguistumą ir nuovargį.

Taigi, šiuo laikotarpiu pasirinkdami ramias, malonias ir atpalaiduojančias veiklas bei ruošdamiesi miegui geriausiai prisitaikysime prie biologinio mūsų organizmo poreikio.

Patarimas: likus kelioms valandoms iki miego stenkitės nenaudoti telefono, nežiūrėti televizoriaus ar į kompiuterį. Šių įrenginių skleidžiama šviesa turi stiprų žydros spalvos toną, kuris slopina melatonino išsiskyrimą. Skaitomos ar žiūrimos naujienos taip pat aktyvina nervų sistemą ir atitolina mus nuo miego fazės.

Suplanuotas poilsis

Protingas poilsio režimas – atsparumo stresui garantas. Labai svarbu suvokti, kad režimas, poilsis, privalo būti įrašytas Jūsų dienotvarkėje taip kaip valgis, miegas, fizinis aktyvumas ir t. t. Darbo dienos metu bent kelis kartus atraskite 5–10 minučių sau, vienatvei su savimi – atsitraukti nuo darbų ir išgyvenimų. Šios kelios minutės – skirtos tik jums, tai suteikia galimybę atsipalaiduoti ir atgauti jėgas. Leiskite sau nors menkutę darbo dienos atkarpą išgyventi lėtai, neskubant ir be įtampos. Tai tikrai padidins Jūsų produktyvumą, pagerins nuotaiką, suteiks daugiau jėgų, energijos.

21-427

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode